Couscoussalade

Snel gemaakt, makkelijk meenemen en nog lekker ook. Voordat je de groente hebt gesneden is de couscous al gekookt. Mijn favoriete combinatie is couscous met feta, druiven, rauwkost en walnoten. Zoet met hartig is echt heerlijk. Probeer het zelf ook eens!

Ingrediënten voor 1 portie:

  • 60 gram ongekookte (volkoren) couscous
  • 1/2 bouillonblokje
  • Groente/fruit naar keuze
  • Kipreepjes/hamblokjes/tonijn/zalm/vleesvervangers (bv: 30+ kaas, feta, mozzarella, peulvruchten, ei, vegetarische kipstuckjes enz.)
  • Eventueel een dressing (bv: yoghurtdressing, chilisaus, sojasaus)

Bereiding:

  • Zet een waterkoker aan met 120 ml water.
  • Doe de couscous met het bouillonblokje in een pan.
  • Giet het kokende water over de couscous en het bouillonblokje.
  • Roer door dat de bouillon is opgelost en laat 5 minuten met de deksel op de pan rusten.
  • Snijd ondertussen de groente/het fruit naar keuze en laat de couscous afkoelen.
  • Gooi alles door elkaar heen en meng met het vlees/vis/vegetarische alternatief.
  • Breng op smaak met een dressing of wat peper.

Voedingswaarde:

446 kcal / 55 g koolhydraten / 30 g eiwitten / 10 g vetten

Elke van der Velden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *